Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie

Syncasso Cash-verslag 2024

Bestuursverslag

2024 was een goed jaar. We behaalden onze bedrijfsdoelstellingen en versterkten onze maatschappelijke impact. De focus lag hierbij op duurzame oplossingen, innovatie en het verder bouwen aan ons sterke team. In 2024 hebben we opnieuw belangrijke stappen gezet in het voorkomen en verminderen van schulden. Naast het incasseren van openstaande vorderingen, richten we ons op het bieden van perspectief aan debiteurklanten. Dit doen we met duurzame betaaloplossingen, maatwerk en een sterke focus op klantbeleving. Daarnaast dragen we bij aan financiële fitheid en educatie van jongeren.

Lees meer

Onze koers in 2024, samen bouwen aan een duurzame, digitale en toekomstbestendige organisatie.

Kerncijfers

32

,1 mln

+ 10,6%
Omzet

5

,4 mln

EBITDA

4

,7 mln

Bedrijfs-
resultaat

281

,8 K

+ 17,4%
Nieuwe dossiers

141

,9 mln

+6,2%
Totaal geïncasseerd

272

,6 K

+14,6%
Afgesloten dossiers

Cashverslag in beeld

Elke kaart hieronder belicht een belangrijk onderdeel van ons cashverslag en de resultaten van het afgelopen jaar. Klik op een kaart voor een heldere toelichting. Zo krijgt u inzicht in hoe we omgaan met middelen, keuzes maken en duurzaamheid nastreven.

Ga naar het einde van de slider

Ons team

Ons team staat centraal in alles wat we doen. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk, daarom investeren we continu in opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Financiën

In 2024 is de groei van de afgelopen jaren verder doorgezet. Dit is merkbaar in het aantal nieuw ingestroomde- en in behandeling zijnde dossiers. Door investeringen in de effectiviteit en efficiency van de bedrijfsprocessen in de afgelopen jaren, kan Syncasso de volume aantallen dossiers uitstekend aan.

Environmental,
Social en Governance

In 2024 voerden wij een uitgebreide materialiteitsanalyse uit om onze duurzaamheidsprioriteiten te identificeren. Dit onderzoek vormt een essentiële basis voor onze voorbereiding op de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), wat ons helpt om te komen tot een duurzame verslaglegging.

Compliance en security

We vinden de constante kwaliteit van onze dienstverlening enorm belangrijk. Daarom borgen we onze werkzaamheden door certificeringen voor de Gerechtsdeurwaardersverordening (Normen voor Kwaliteit), SRCM, ISO9001:2015, ISO27001:2022, ISO27701:2019 en ISAE3402 Type II.

Ontwikkelingen in de gerechtsdeurwaardersbranche

Ga naar het einde van de slider

Wet kwaliteit
incassodienst-
verlening (WKI)

Vanaf 1 april 2024 strengere eisen voor incassodienstverleners en verplichte registratie.

IBO Problema-
tische schulden

Rijksoverheid pleit voor meer regie en samenwerking om schulden effectiever aan te pakken.

Agressie en
bedreiging
richting
gerechts-
deurwaarders

Toename van agressie vraagt om meer veiligheid, training en maatwerk in de uitvoering.

Ambtshalve toetsing

Wisselende rechterlijke uitspraken maken incassoprocedures steeds complexer.

Resultaten uit pilots

Zoals de Artikel 96-procedure.

De
effectiviteit van schuldenhulp

Verbetering van schuldhulpverlening nodig om meer mensen daadwerkelijk te bereiken en te ondersteunen.

Aandacht voor
Jongeren en Schulden

Groeiende aandacht voor kwetsbare doelgroep als het gaat om financiële problematiek.

Partnership met onze opdrachtgevers

In 2024 heeft Syncasso opnieuw laten zien hoe belangrijk samenwerken is om de incasso- en gerechtsdeurwaardersbranche te verbeteren. Samen bereik je meer. Daarin verbeteren we niet alleen onze eigen processen, maar werken we ook met (keten)partners aan betere oplossingen voor mensen met schulden. Zo zorgen we voor betere oplossingen en hulp voor mensen met schulden en leggen we een stevig fundament voor een duurzame schuldenketen. In 2024 lag de focus op het verder uitbouwen van bestaande samenwerkingen.

Lees meer

Innovatie & ICT

Maatschappelijk verantwoord incasseren is de drijfveer achter onze innovaties. Met als doel het verlagen van de kostendruk voor debiteurklanten en vroegtijdig signaleren van schuldenproblematiek. Door data-analyse, wetenschappelijk onderzoek en kunstmatige intelligentie ontwikkelen we geavanceerde modellen, automatiseren we processen en communiceren we persoonlijker. Zo verbeteren we continu onze dienstverlening en bieden we duurzame oplossingen bij complexe schuldsituaties.

We kunnen snel inspelen op de veranderende behoefte van de markt en opdrachtgevers doordat we de volledige cyclus van ontwerp, implementatie tot onderhoud in eigen beheer houden. Dit waarborgt bovendien een hoge mate van kwaliteit en beveiliging.

Innovaties in 2024

In 2024 zetten we wederom grote stappen in innovatie. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan centraal in onze vernieuwde tools en processen.

Vooruitblik en dank

In 2024 hebben we belangrijke stappen gezet in ons meerjarenplan (2024-2027). We hebben gewerkt aan duurzaamheid, digitalisering en kwaliteitsverbetering. Ook hebben we de samenwerking versterkt, de veiligheid verbeterd en nieuwe technologieën ingevoerd. Daarnaast hebben we bijgedragen aan een beter werkende schuldenketen. De behaalde certificeringen en verbeterde ESG-prestaties laten zien dat we maatschappelijk verantwoord ondernemen en dataveiligheid serieus nemen.

In 2025 blijven we ons inzetten om problematische schulden te voorkomen en aan te pakken. Dat doen we met duidelijke communicatie, waarin de beleving van de debiteurklant centraal staat, en door gebruik te maken van slimme AI-gestuurde (betaal)oplossingen. Ook houden we ons bezig met de gewenste zorgplicht voor gerechtsdeurwaarders, collectieve afbetalingsplannen en een helder schuldenoverzicht.

Wij bedanken ons team, onze opdrachtgevers en partners voor hun inzet en samenwerking.

Lees ook ons Care-verslagOpent in een nieuwe tab:

Samen zorgen we voor slimme technologie, veilige processen en verantwoorde incasso die voor een eerlijke en efficiente schuldenaanpak zorgen.